1. Uwaga śledzie bo taczka jedzie
najpierw w lewo, potem w prawo i brawo!!!/ trzymasz dziecko za nóżki, a ono chodzi na rękach/.
2. "pływa" na czas /stoper/ po podłodze, ale sama też na początku musisz to zrobić. Potem wprowadź stoper. Dziecko na początku zainteresuje sam stoper więc pokaż mu do czego służy - potem Ty mierzysz czas, a dziecko "pływa" / różne style/ . Ogólnie dzieci w tym wieku lubią zabawy kto wyżej?, kto dalej?
3. Kup małą lupę / na targu grosze kosztuje/ u mnie się to sprawdziło.
4. Gazeta - targanie, robienie kulek i ich kopanie , wrzucanie do największego garnka w domu.
Dziecko bardzo często nudzi się swoimi zabawkami warto więc parę schować na dłuższy czas, a potem je wyjąć.
5. Rozciągnij skakankę na podłodze - to będzie krawężnik - ćwiczenie równowagi.
6. zrób z nim ciastolinę.
7. nalej do miski wody i sprawdzajcie co tonie, a co nie. Gazeta jest świetna po krótkiej chwili rozmięka i robi się "braja", która świetnie przepływa między palcami.
Samolociki - robimy 2 - 3 samolociki z papieru i rzucamy.
rytmika - bierzemy balon/piłkę, garnek, plastikową butelkę puszczamy piosenkę i próbujemy "grać". Młodsze dzieci bawią już same drgania balonika.
Taniec Ala balet wybieramy utwór klasyczny Czajkowski sprawdza się świetnie. Kręcimy się, i tańczymy w rytm muzyki. Ważne zasłońcie rolety żeby nikt was nie nagrał na youtuba bo będzie się śmiać z was cały świat , ale czego nie robi się dla dzieciaków.
Kasyno bierzemy 2-3 miseczki i jednego misia. Wkładamy pod miskę misia i zamieniamy je miejscami. Pytamy gdzie jest misiu. Na początku miski mogą być różne, po tygodniu dwóch możemy utrudnić i wziąć takie same miseczki. Można się wygłupiać i zerkać.
jak się do tego dostać potrzeba kilka pojemniczków z różnymi rodzajami zamknięć, słoiczek, miseczka z pokrywką, coś na zatrzask, łatwiejsze do otworzenia możemy przewiązać sznureczkiem. Ważne jest żeby w środku były jakieś kolorowe kamyczki lub duże koraliki robiące hałas. Radość po otworzeniu równa otworzeniu skarbca ze złotem.
Dla bardzo aktywnych dzieci wszystkie zabawy mające przenoszenie, przeciąganie, popychanie.
Żuczek bierzemy wiaderko okrągłe z pokrywką i kulamy dobrze je obciążyć jakimiś miśkami, demontujemy rączkę i kulamy, może być też większa piłka . Uwaga dzieci mogą się wywrócić . Dla ambitniejszych dzieci świetnie sprawdza się ubrany wałek. Owijamy wałek ścierką, zabezpieczamy gumkami, pokazujemy dziecku jak złapać za uchwyty i pucuje nam podłogę świetne dla łobuziaków które szybko zaczęły chodzić i pominęły etap raczkowania.
Jazda na kocu łapiemy za rogi koc tak aby dziecko miało zabezpieczone plecki i ciągniemy. Bardzo męczące dla niani/mamy i potrzeba dużo miejsca.
Zabawki do pudełka rozsypujemy zabawki w pokoju i ścigamy się kto pierwszy zapełni swoje pudełko. Ja jak nie mam sił to zbieram większe zabawki i szybciej mam pełny ;P. Ważne żeby przed ostatnim miśkiem zakomunikować maluchowi że zaraz mamusi pudełko zaraz będzie pełne ale jak chce to możesz mu pomóc. Maluszek podchodzący i biorący za paluszka jest po prostu słodki ale nie możemy wkładać więcej zabawek niż on. Najlepiej w stosunku 1:1 . Utwierdzanie malucha od małego że pomoc = zrób za mnie nie jest dobre. I najważniejsze napełniamy pudełko malca zamykamy i Jejku a mamusia jeszcze nie skończyła byłeś pierwszy to teraz pomóż mamusi. Zamykamy pudełeczko brawa. Dobre jak większość zabawek i tak jest po za pudełkiem.
Pokazywanie części ciała. I pytanie się dziecka gdzie jest nosek,a gdzie oczko,tu są rączki, a gdzie ząbki. A gdzie ciocia ma włoski. Tak samo można robiąc z częściami garderoby. Polecam ten wierszyk :
Tu paluszek, tam paluszek
kolorowy mam fartuszek tu jest rączka a tu druga a tu oczko do mnie mruga Tu jest buźka, tu ząbeczki tu wpadają cukiereczki tu jest nóżka i tu nóżka chodź zatańczysz jak kaczuszka.
Rączki robią: klap, klap, klap
Nóżki tupią: tup, tup, tup Tutaj swoja główkę mam, a na brzuszku : bam, bam, bam. Buzia robi: am,am, am, oczy patrzą tu i tam, tutaj swoje uszy mam,a na nosku sobie gram,