wdzien szczepienie, w nocy goraczka

Synek mial wczoraj po poludniu szczepienie przeciw zoltaczce i pneumokokom. Ok. 2. w nocy dostal goraczki 38stopni i byl marudny . Widac bylo, ze sie meczy. Wiec podalam mu lek na zbicie goraczki. Czy zrobilam zle ? Zaszkodzilam jakos dziecku, ze tak szybko podalam Nurofen dla dzieci?
pytanie zadane 12 kwietnia 2014 w 6-12 miesięcy przez użytkownika mama:-) Beata (26,836)

21 odpowiedzi

+13 głosów
 
Najlepsza odpowiedź
Nie zaszkodziłaś. To normalne, że po szczepionce dziecko może mieć gorączkę. Może też być marudne i mieć opuchliznę w miejscu szczepienia. Takie objawy mogą się utrzymywać do 3dni.
Tak mi mówiła pediatra jak ostatnio szczepiłam synka.
odpowiedź 12 kwietnia 2014 przez użytkownika adata22 (32,456)
wybrane 24 kwietnia 2014 przez użytkownika mama:-) Beata
+11 głosów
Po szczepionce czesto dzieci goraczkuja, to jest normalne, czasami nawet pare dni sa marudne i maja wlasnie goraczke. Także uszy do góry wszystko jest dobrze:)Jak bedą sie utrzymywac dłużej niz 3 dni, wtedy radziłabym sie skonsultowac z lekarzem:)
odpowiedź 16 kwietnia 2014 przez użytkownika Gocha80 (1,679)
+9 głosów
Jak moja mała miała gorączkę po szczepionce to też jej podawałam syropek przeciwgorączkowy. Sama lekarka kazała tak zrobić w przypadku wystąpienia gorączki. Jedynie co to trzymam się zasady, że syropek podaję dopiero, gdy gorączka sięga 38 stopni - wcześniej nie. :)
odpowiedź 8 maja 2014 przez użytkownika Joasia30 (8,236)
+9 głosów
nurofen można podawac gdy gorącza jest wyższa niż 38, myslę nie zaszkodziłaś. po szczepionce często dzieci gorączkują.
odpowiedź 11 maja 2014 przez użytkownika olamama2 (66,862)
+12 głosów
Po szczepieniu dzieci często gorączkują. Wówczas wystarczy podac lek przeciwgorączkowy i gorączka ustepuje
odpowiedź 25 czerwca 2014 przez użytkownika daracz (48,400)
+9 głosów
dobrze zrobiłaś, ja zawsze umawiam szczepuenue na rano jak się da żeby w razie gorączki pierwsze kroki podjąć jeszcze w dzień. bo zawsze boje się że w nocy przespię i nie zauważę...
odpowiedź 25 lipca 2014 przez użytkownika Katarynka (21,239)
+9 głosów
Do trzech dób po szczepieniu mogą być objawy poszczepienne: temperatura, oouchnięcie i obolałe miejsce wkłucia. Na temp. należy podać coś na zbicie, natomiast na opuchnięte i obolałe miejsce przykładać wacik z roztworem z sody i wody. A ile ma to maleństwo ?? jeśli miał powyżej 3 miesiąca to luz, jeśli jest młodsze bezpieczniejszy jest pedicetamol albo poprostu paracetamol
odpowiedź 10 sierpnia 2014 przez użytkownika aniunia811 (48,406)
+11 głosów
Jak najbardziej możesz podawać leki przeciwgorączkowe. Najlepsze dla takich maluszków są czopki- szybciej działają. A musisz też pilnować aby nie doszło do drgawek gorączkowych, które wystąpić mogą od temperatury 38,4.
odpowiedź 22 sierpnia 2014 przez użytkownika MamaWi (53,285)
+11 głosów
moje dziecko też po szczepionkach gorączkuje, już nie raz tak miałam dlatego zawsze mam w domowej apteczce milifen tak na wszelki wypadek by go podawać kiedy temperatura wzrasta, wiec nie przejmuj się, to normalne postępowanie
odpowiedź 28 października 2014 przez użytkownika niezalogowany
+10 głosów
zaszkodzić na pewno nie zaszkodziłas. 38 i wyżej to już można dawac, wiec dałas tak na granicy ;-)
odpowiedź 18 grudnia 2014 przez użytkownika olamama2 (66,862)
Witaj!
Pierwsze kroki stawia Twoje maleństwo ale i Ty jako rodzic? Nie jesteś sam! Tutaj możesz zadawać pytania rodzicom i ekspertom oraz dzielić się wiedzą z innymi. Co więcej - za aktywność otrzymasz fantastyczne nagrody, upominki dla Ciebie i Twojego dziecka!

13,154 pytań

119,699 odpowiedzi

  1. MamaNadii&Ignasia

    960 Punkty

  2. Moodkas

    130 Punkty

  3. dorigvg

    120 Punkty

  4. AlissaVial17

    110 Punkty

...